Aula Magna, Ramón Llull
Aquest seminari està pensat per oferir a l’alumnat de grau i postgrau una panoràmica de la interacció que existeix entre la indústria turística i els productes culturals com la literatura, el cinema i les sèries de televisió. L’objectiu és reflexionar sobre com es comercialitzen, consumeixen i perpetuen les representacions de certes destinacions exòtiques, així com les possibilitats i potencials existents de distingir-se en un món cada vegada més globalitzat. Aquests processos s’analitzaran des d’una perspectiva crítica postcolonial que pretén donar llum a les relacions de poder i els discursos que s’articulen a la cultura anglòfona contemporània en determinats contextos.
El seminari és d’interès per a l’alumnat de postgrau, por la seva especialització, així como pel perfil dels conferenciants convidats, i s’inclourà com a activitat computable per al Doctorat de Filologia i Filosofia. Per la temàtica tractada, resulta també d’interès per a l’alumnat del Màster en Llengües i Literatures Modernes, així como per a l’alumnat de la Facultat de Filosofia i Lletres, especialment del Grau d’Estudis Anglesos, i de la Facultat de Turisme. El programa es compon de quatre conferències que tendran una durada total de 4 hores, i totes s’impartiran en anglès.
Programa
9.30 – 10.30 Stijn Reijnders (Erasmus University Rotterdam): “Places of the Imagination. Media, Tourism and Place Attachment”
10.30 – 11.30 Carolina Fernández Rodríguez (Universidad de Oviedo): “Helen Jackson’s Ramona: From Literary Activism to Tourist Guide”
11.30 – 12.00 BREAK
12.00 – 13.00 Cristina Cruz Gutiérrez (UIB): “From Dark Tourism to Afropolitan Vindication: Romance, Symbolism and Politics in African Fictions”
13.00 – 14.00 Miquel Pomar Amer (UIB): “From the Page to the Beach: Popular Literature and Tourism”
Organizado por: Paloma Fresno Calleja i Miquel Pomar Amer (Grup d’Investigació “Literatures Anglòfones Modernes i Contemporànies”, Projecte investigació: “Política, Estética y Mercadotecnia en las Fórmulas Literarias Populares de Consumo Femenino: Historia, Exotismo y Romance” (HER) Ref. FFI 2016-75130P, (AEI/FEDER, UE)
Data de l'esdeveniment: 16/05/2019
Data de publicació: Mon Feb 04 14:07:00 CET 2019