Pla d'acció tutorial de la Facultat de Filosofia i Lletres
Més enllà de l’acció tutorial pròpia de cada assignatura i de les tutories de mobilitat, s’estableixen les següents modalitats de tutoria
- Tutoria de nou ingrés
- Tutoria d’acollida
- Tutoria de carrera
- Tutoria conjunta de progrés acadèmic
i se supleix la tutoria d’inserció professional per les accions d’inserció professional.
La regulació de la tutoria de professors novells, prevista a l’article 10.2 del Reglament Acadèmic, queda a criteri de cada consell de departament.
Tutories de nou ingrés
- La tutoria de nou ingrés és voluntària per als alumnes. És molt recomanable que hi assisteixin.
- La tutoria de nou ingrés és de tipus acadèmic, i es desenvoluparà durant el mes de setembre, organitzada pels caps d’estudis i impartida per ells mateixos o per la persona en qui deleguin.
- Durant aquesta tutoria, els alumnes seran informats sobre:
- El Pla d’Acció Tutorial de la Facultat: informació sobre la tutoria, funcions i funcionament.
- El pla d’estudis: informació i orientació per a la presa de decisions de caire acadèmic (assignatures, itineraris…).
- Els aspectes organitzatius generals de la UIB: la pàgina web, estructura i contingut; informació sobre beques, mobilitat i altres aspectes i serveis universitaris: biblioteca, Campus Extens, Servei de Relacions Internacionals…
Tutoria d’acollida
- En cas que es consideri necessari, es podrà organitzar un sistema de tutoria “entre iguals”, pel qual als alumnes de nou ingrés els serà assignat com a tutor un estudiant d’un curs superior.
- L’objecte d’aquest tipus de tutoria, que no serà obligatori, és afavorir el coneixement de la vida quotidiana del centre, com també de promoure la representació dels estudiants.
Tutoria de carrera
- La tutoria de carrera és la relació entre un alumne i un professor un cop que l’alumne ja està matriculat i fins al moment d’acabar els estudis de grau.
- El cap d’estudis vincularà cada alumne amb un professor, procurant que el repartiment final entre professors sigui com més equitatiu millor.
- No s’estableix cap nombre concret de reunions obligatòries entre tutor i alumne.
- Tant com sigui possible, el tutor tindrà informació sobre el progrés acadèmic de l’alumne i intentarà orientar-lo per millorar aquest progrés. Igualment, farà conèixer als estudiants tutelats totes les informacions acadèmiques que, a criteri seu o del cap d’estudis, puguin ser d’utilitat per als estudiants.
- El professor tindrà a la seva disposició tot el material necessari per respondre les preguntes més freqüents dels estudiants.
- El professor guardarà constància de les reunions mantingudes amb els estudiants tutelats, i n’omplirà les fitxes disponibles al material de suport.
Tutoria conjunta de progrés acadèmic
- Una vegada per semestre, preferiblement a mitjan semestre, el vicedegà corresponent o el coordinador semestral convocarà una reunió amb tots els professors i els estudiants de les assignatures que s’imparteixen en aquell semestre per tal de tractar-hi aspectes relacionats amb el progrés acadèmic general dels estudiants i de dificultats de coordinació.
- D’aquestes reunions s’aixecarà acta, que serà tramesa a la Comissió de Garantia de Qualitat de l’estudi corresponent.
Accions d’inserció professional
- Les accions d’inserció professional són les que s’orienten a mostrar als estudiants del darrer curs del grau les possibilitats laborals o d’especialització que s’obren una vegada acabats els estudis.
- Anualment el deganat organitzarà un conjunt d’accions dirigides als estudiants de quart curs dels graus que s’imparteixen a la Facultat de Filosofia i Lletres.
- Les actuacions les protagonitzaran preferentment professionals en exercici amb prou coneixements sobre els sistemes d’accés laboral.
- També es programaran actes de difusió de programes de postgrau.
- Per tal d’estalviar temps i recursos, totes aquelles actuacions que puguin ser d’utilitat a estudiants de més d’un estudi es programaran conjuntament entre els estudis implicats.